پرسش‌های متداول

مدیریت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی

با مطالعه دقیق سوالات متداول  زیر مربوط به هر بخش ، در صورت عدم دریافت جواب سوال خود و یا  داشتن پیشنهاد، می‌توانید از قسمت صفحه تیکت  نظرات و سوالات خود را ثبت نموده و ما را در بهبود فرآیند خدمت رسانی یاری نمایید.

سوالات رایج در باره سامانه پست الکترونیک دانشگاه

1- درصورت اسپم شناخته شدن ایمیل های ارسالی و دریافتی معتبر ،عدم ارسال و یا دریافت ایمیل های معتبر یا دریافت ایمیل های مشکوک  خواهشمند است مشکلات پیش آمده و مدارک مربوطه را از طریق سامانه تیکت  قسمت پست الکترونیک اطلاع رسانی فرمائید.

2-دانشجویان گرامی جهت درخواست ایمیل آکادمیک چه اقدامی باید انجام بدهند؟

پاسخ:دانشجویان گرامی جهت درخواست ایجاد ایمیل دانشگاهی باید ابتدا وارد صفحه پست الکترونیک دانشگاه شاهد به آدرس https://mail.shahed.ac.ir  شوند و بعد با نام کاربری و کلمه عبور اینترنت خود که همان ابتدای ترم برایشان تعریف شده است وارد سامانه پست الکترونیک شوند.(اصطلاحا لاگین نمایند).بعد از این کار یک نامه جدید ایجاد و با موضوع (درخواست ایجاد ایمیل دانشجویی) و با متن درخواست ایمیل (شامل:نام و نام خانوادگی هم به فارسی و هم به انگلیسی ،شماره دانشجویی،رشته تحصیلی) به آدرس پست الکترونیک support-mail@shahed.ac.ir ارسال نمایند.

3- چه کسانی امکان درخواست ایجاد ایمیل می توانند داشته باشند؟

پاسخ:در حال حاضر امکان ایجاد ایمیل فقط برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تمامی رشته های تحصیلی و اعضای هیات علمی و بخش های اداری دانشگاه(بخش های اداری-> در صورتی که مجوز  از طرف رییس واحدشان داشته باشند)وجود دارد.

4- جهت ایجاد ایمیل دانشگاهی چه مدارکی نیاز است؟

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه  جهت درخواست ایجاد ایمیل نیاز به ارایه مدارک ندارند به شرطی که  هنوز در حال ادامه تحصیل باشند و تسویه حساب نکرده باشندو فقط کافی است در خواست ایجاد ایمیل خود را برای آدرس ایمیل support-mail@shahed.ac.ir ارسال نمایند.

اعضای محترم هیات علمی و واحد های مختلف دانشگاه جهت درخواست ایجاد ایمیل باید از طرف مسئول دانشکده و یا رییس واحد خود با اداره فناوری اطلاعات دانشگاه از طریق اتوماسیون اداری دانشگاه مکاتبه نمایند.

5-چگونه وارد پست الکترونیک دانشگاه شویم؟

دانشجویان گرامی جهت ورود به ایمیل خود ابتدا وارد صفحه ایمیل دانشگاه به آدرس https://mail.shahed.ac.ir

شوند و سپس درقسمت نام کاربری شماره دانشجویی خود و در قسمت کلمه عبور همان رمز ورود به اینترنت دانشگاه خود را وارد نمایند.لازم به ذکر است رمز اینترنت دانشگاه برای تمامی دانشجویان به صورت پیشفرض به صورت ذیل می باشد:

Sh@codemelli daneshjoo  (مثلا اگر کد ملی دانشجو 1234567890 باشد رمز عبور می شود:Sh@1234567890))

حرف S به صورت بزرگ می باشد.

6-دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستم و  برای ایجاد پست الکترونیک خود درخواست فرستاده ام ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده ام؟

پاسخ:دانشجویان گرامی،با توجه به حجم کاری زمان تقریبی ایجاد ایمیل حدودا 1 هفته زمان بر می باشد.ولی ممکن است در کمترین زمان ممکن جواب درخواستها برایتان ارسال شود به شرط اینکه در محتوای ایمیل درخواستی به صورت کامل مشخصات خود را ثبت کرده باشید بدیهی است برای درخواستهای ناقص که شامل شماره دانشجویی و نام نام خانوادگی نباشد ترتیب اثر داده نمی شود.

 

 

7-ایمیلم با مشکل مواجه شده است و امکان ارسال و دریافت ایمیل ندارم؟

قابل توجه دانشجویان عزیز و اعضای محترم هیات علمی،حجم تعریف شده برای دانشجویان 200 مگابایت و برای اساتید 2 گیگابایت می باشد،حتما حجم خود را مدیریت نمایید به محض اینکه 90 درصد از حجم ایمیل شما پر شده باشد سیستم به صورت اتوماتیک برایتان ایمیل هشدار ارسال می نمایید.حتما ایمیلهایی که مهم نیستند را از صندوق دریافت خود حذف نموده و همچنین ایمیلها رو از سطل زباله هم حذف نمایید تا حجم شما آزاد گردد و مشکل ارسال و دریافت حل شود.

8-در ارسال ایمیل دچار مشکل شده ام و هیچ ایمیلی ارسال نمی شود و پیغام می دهد(حجم ارسال روزانه شما به اتمام رسیده ست)؟

این پیغام زمانی ظاهر می شود که شما بیش از حد مجاز  تعریف شده در روز ارسال ایمیل داشته باشید.هر کاربر در روز تعداد 150 ایمیل می تواند ارسال کند.

9-آیا بعد از فارغ التحصیلی می توانم در خواست ایجاد ایمیل داشته باشم؟

پاسخ:دانشجویان بعد از تسویه حساب با دانشگاه و  فارغ التحصیل شدن به شرط اینکه از قبل از زمان فارغ التحصیلی ایمیل فعال داشته باشند می توانند از ایمیل خود بعد از فارغ التحصیلی نیز استفاده نمایند و حجم قابل استفاده برایشان به 50 مگابایت تقلیل داده می شود.(با این شرط که در سایت گوگل اسکلار مقاله ای از خود ثبت نماید.)در غیر اینصورت چنین امکانی وجود ندارد مگر با مکاتبه اتوماسیونی از طریق معاونت پژوهشی دانشگاه با اداره فناوری اطلاعات و موافقت اداره پژوهشی و اداره فناوری اطلاعات در صورت امکان.

10-آدرس ایمیل پیشنهادی بنده درست تعریف نشده است؟

پاسخ:آدرس های ایمیل پیشنهادی زباد طبق الگوی ارایه شده در راهنمای درخواست ایمیل باید باشد در غیر اینصورت برای نامهای  پیشنهادی نامتعارف و ناقص و پیچیده ترتیب اثر داده نخواهد شد.به طور مثال اگر نام و نام خانوادگی درخواست کننده علی مزید آبادی باشد،نام ایمیل طبق الگو برایش به صورت روبرو ایجاد می گردد:ali.mazidabadi@shahed.ac.ir

11-در دوره کارشناسی ارشد دانشجوی دانشگاه بوده ام و در حال حاضر در مقطع دکتری در دانشگاه شاهد ادامه تحصیل میدهم و می خواهم همان نام کاربری ایمیل دوره ارشد برایم فعال گردد،چه اقدامی کنم؟

پاسخ:در این مواقع در خواست خود را برای آدرس ایمیل support-mail@shahed.ac.ir ارسال نمایید و تقاضای خود را مطرح نمایید.

 

سوالات مربوط به حوزه مخابرات

فرآیند راه اندازی خطوط جدید به چه صورت است ؟

راه اندازی خطوط جدید باید به صورت نامه در اتوماسیون اداری توسط مدیر مجموعه به مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گیرد . در صورت تائید توسط کارشناسان این اداره در صورت امکان خط جدید راه اندازی میگردد.

فرآیند جا به جایی خطوط به چه صورت است ؟

  • درخواست جا به جایی به صورت ثبت تیکت در سامانه دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد .

ثبت تغییرات صورت گرفته در شماره تلفن های داخلی دانشگاه به چه صورت است ؟

  • تغییرات صورت گرفته در شماره تلفن ها بهمراه اطلاعات دقیق پست سازمانی و شخص استفاده کننده از طریق تیکت در سامانه فوق الذکر باید انجام شود .

تغییر سطح دسترسی به خطوط مشتری و بین شهری و مدت زمان مکالمه به چه صورت است ؟

  • سطح دسترسی و مدت زمان دسترسی و تغییرات با توجه به نیازسنجی توسط مدیر مجموعه بصورت نامه در اتوماسیون اداری به این واحد ارجاع داده میشود تا تغییرات ثبت گردد.